5 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ: ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ-ΠΑΛΛΑΪΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΣΤΗ ΔΕΘ
Το Σωματείο εργατοϋπάλληλων σε εμπορικές επιχειρήσεις και Παροχής Υπηρεσιών Αχαΐας καλεί όλους τους συναδέλφους να συμμετέχουν μαζικά στην Πανελλαδική Απεργία των εργαζομένων του κλάδου του Εμπορίου που προκήρυξε η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων για την Κυριακή 19 Ιουλίου 2026.
Καλούμε σε ενεργή και μαχητική συμμετοχή σε κάθε μορφή αγώνα μέσα και έξω από τους χώρους δουλείας διεκδικώντας καλύτερους όρους και συνθήκες εργασίας.
Η Ομοσπονδία (ΟΙΥΕ) από τις αρχές Δεκεμβρίου 2025 έχει καταθέσει στους εργοδοτικούς φορείς του κλάδου του εμπορίου, την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) και την Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ) συγκεκριμένο σχέδιο κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που καλύπτει τους εργαζόμενους στις εμπορικές επιχειρήσεις όλης της χώρας ανεξαρτήτως ειδικότητας. Το σχέδιο προβλέπει :
- Βασικό μισθό 1.000 ευρώ και βασικό ημερομίσθιο 44,7 ευρώ.
- Προσαύξηση 10% για κάθε τρία χρόνια προϋπηρεσίας.
- Κατοχύρωση των ειδικοτήτων.
- Επιδόματα: γάμου, παιδιών, πολυετίας, ανθυγιεινής εργασίας, ταμειακών λαθών, πτυχίου, ξένης γλώσσας, χρήσης δίκυκλου.
- 7ωρο – 5ήμερο – 35ωρο, κατάργηση του σπαστού ωραρίου σε καταστήματα συνεχούς ωραρίου.
- Σταθερό μηνιαίο πρόγραμμα εργασίας, σταθερή βάρδια μέσα στην εβδομάδα, κυλιόμενο ρεπό, διάλειμμα 30 λεπτών που να περιλαμβάνεται στο ωράριο.
- Κατοχύρωση της Κυριακής Αργίας.
- Προστασία από απόλυση των εργαζόμενων μετά από εργατικό ατύχημα και των εγκύων.
- Ειδικές άδειες για νοσηλεία παιδιού, γονείς με παιδί ΑμεΑ & μονογονεϊκές οικογένειες.
Η πρόταση διαμορφώθηκε μέσα από συσκέψεις που πραγματοποίησε η Ομοσπονδία μέσα στο 2025 με τα σωματεία – μέλη αλλά και από γενικές συνελεύσεις σωματείων.
Στο διάστημα από την κατάθεση της σύμβασης μέχρι και σήμερα οι εργοδότες, αφού αρχικά εξασφάλισαν μέσα από την περιβόητη «Κοινωνική Συμφωνία» με την κυβέρνηση και την ΓΣΕΕ του ελεγχόμενου εκατομμυριούχου πρόεδρου της, Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας κομμένες και ραμμένες στα μέτρα τους, σήμερα και με διάφορα προσχήματα τρενάρουν τις διαπραγματεύσεις.
Αντίστοιχη στάση κρατάει και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ). Ενώ η Ένωση Σούπερ Μαρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ) δηλώνει ότι δεν είναι εργοδοτικός φορέας – κοινωνικός εταίρος και δεν υπογράφει σύμβαση! Δηλαδή όλοι εκείνοι που μέσα στο 2025 μέτρησαν έναν κύκλο εργασιών που έφτασε τα 74,85 δισ. ευρώ κι εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κέρδη σφυρίζουν αδιάφορα.
Το σωματείο μας καλεί όλους τους εργαζόμενους στο Εμπόριο να κάνουν δική τους υπόθεση την υπογραφή της κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας! Για να πάρουμε ανάσα σε συνθήκες επίθεσης στη ζωή και τα δικαιώματα μας. Για να δυναμώσει ο αγώνας σε κάθε επιχείρηση, σε κάθε αποθήκη και γραφείο, σε όλο τον κλάδο.
Δεν υπάρχει κανένας «σωτήρας» που θα χαρίσει στους εργαζόμενους αυτά που οι ίδιοι «σωτήρες» τους έκλεψαν.
Τα δικαιώματα δεν χάθηκαν επειδή δεν βρέθηκε ο «σωστός και έντιμος» κυβερνητικός διαχειριστής. Δεν τα τσάκισε μόνο ένας νόμος, ούτε μόνο μία κυβέρνηση. Τα χτύπησε η κοινή πολιτική που εφαρμόστηκε από ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, στηρίχθηκε στις κατευθύνσεις της ΕΕ και είχε ως κριτήριο τις ανάγκες και τα κέρδη των ομίλων. Τώρα είναι η ώρα να δείξουμε τη δύναμη μας!
Η κατάσταση στα εμπορικά, στα σούπερ μάρκετ, στις αποθήκες και σε όλους τους χώρους είναι απαράδεκτη. Μισθοί πείνας, ωράρια σπαστά, δουλεία τη Κυριακή, δεν είναι συνθήκες που αρμόζουν στις δυνατότητες της σημερινής εποχής. Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε οι ανάγκες μας να μπαίνουν στο ζύγι τους κόστους οφέλους με κριτήριο την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων.
Οι εργαζόμενοι αποδεικνύουν καθημερινά ότι αντιστέκονται και αγωνίζονται! Μία σειρά κινητοποιήσεων και δράσεων μέσα από συσκέψεις και δραστηριότητες δημιουργούν την ανάγκη κλιμάκωσης του αγώνα! Δεν το βάζουμε κάτω!
Στις 19 Ιουλίου μπορούμε να στριμώξουμε την εργοδοσία επιβάλλοντας με την απεργία μας την έναρξη των διαπραγματεύσεων.
19 ΙΟΥΛΗ ΚΑΝΕΙΣ ΕΜΠΟΡΟΫΠΑΛΛΗΛΟΣ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ
Συνεχίζουμε με μαχητικό συλλαλητήριο το Σάββατο 5 Σεπτέμβρη, στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ)
Έχουμε πλέον την πείρα, έχουμε τη δύναμη, τώρα είναι η ώρα για να απαντήσουμε σε κυβέρνηση και εργοδότες!
Στο πλαίσιο της οργάνωσης των κινητοποιήσεών μας καλούμε τους εργαζόμενους στο Εμπόριο να λάβουν μέρος στις εξής συσκέψεις:
ΚΥΡΙΑΚΗ 28 ΙΟΥΝΙΟΥ, 20:00, 3ος ΟΡΟΦΟΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΑΤΡΑΣ:
ΣΥΣΚΕΨΗ ΜΕ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΕ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ.
ΤΕΤΑΡΤΗ 8 ΙΟΥΛΙΟΥ, 20:00, 3ος ΟΡΟΦΟΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΑΤΡΑΣ:
ΣΥΣΚΕΨΗ ΜΕ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΕ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ
Απεργούμε στις 19/07
Συμμετέχουμε στο συλλαλητήριο στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης στις 05/09
Δηλώσεις Συμμετοχής: στο mail seiypaxaias@gmail.co
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου